loading...
آب مایه حیات
امید غلامی بازدید : 78 یکشنبه 05 بهمن 1393 نظرات (0)

چشمه-هاي-خلخال

 

 

چشمه های خلخال: چشمه آب گرم میانسرای، در در دامنه دره ای قرار گرفته که به وسیله گسل، لایه های آهکی رسوبی از سنگ های آندزیتی جدا شده و در دو نوع بی کربنات و گازدار هستند. چشمه های آب گرم روستای گرمخانه که دارای آب تقریبا شور با بوی نامطبوع هیدروژن سولفوره هستند.
 

 

 

چشمه های معدنی بستان آباد: این چشمه ها که در دره اسکندری و در ۶۰ کیلومتری جنوب شرق تبریز واقع شده، کمی شور و از نوع چشمه های گسلی هستند.

 

امید غلامی بازدید : 96 یکشنبه 05 بهمن 1393 نظرات (0)

چشمه هاي گوگردي رامسر

 

 

چشمه های گوگردی رامسر: چشمه زیرپل معروف ترین چشمه رامسر است که در جنوب این شهر واقع شده است. علاوه بر این چشمه، در شرق رامسر چشمه گوگردی و اکسید منگنز دار آب سیاه و نیز در شرق هتل رامسر ۹ چشمه آب معدنی گوگردی و رادیوم دار وجود دارد.



 

 

امید غلامی بازدید : 91 یکشنبه 05 بهمن 1393 نظرات (0)
 

قينرجه

 

چشمه های دامنه سبلان- اردبیل : این چشمه ها در دامنه کوه های آتشفشانی سبلان دیده می شوند. معروف ترین آن ها عبارتند از: سرعین، بیله دره، سردابه، هفت بلوک، آتشگاه، جنوب نیسر، قتورسو، ایلاندو، قینرجه، شابیل، دودو، ملک سویی، موئیل، ترش سویی.
 

 

امید غلامی بازدید : 61 جمعه 03 بهمن 1393 نظرات (0)

آشنایی با آبگرم گنویه دیر - بوشهر

 

محیط زیست > منابع‌ طبیعی - همشهری آنلاین:

آبگرم گنویه دیر در استان بوشهر، در کناره جاده خور موج - دیر و در حوالی روستایی به همین نام قرار دارد.

مظهر چشمه آبگرم از شکاف سنگ‌های آهک مارنی خارج می‌شود و عامل تشکیل این چشمه که آب آن در ردیف آب‌های سولفات کلسیم همراه با منیزیم و کلرور سدیم ولرم است، ساختار زمین شناختی است.

 

                                   چشمه آبگرم        

 

 

در استان بوشهر منابع نسبتا وسیعی از چشمه‌ها و آب‌های معدنی وجود دارد. آب‌های معدنی این استان شامل آب‌های کلردار، گوگردی و کلرسولفاته می باشند که هر کدام دارای خواص متفاوت و متنوعی هستند.

امید غلامی بازدید : 72 جمعه 03 بهمن 1393 نظرات (0)

سفر > ایرانگردی - همشهری آنلاین:

آب و هوای استان بوشهر به طورکلی گرم (بیابان کناری) که در نواحی ساحلی گرم و نمناک و در قسمت های داخلی گرم و خشک است. میزان بارندگی دراستان بوشهر کم و متغیر است.

در استان بوشهر به علت ساختار زمین شناسی خاصی که دارد منابع نسبتاً غنی از چشمه‌ها و آب‌های معدنی وجود دارد.

 

آب‌های معدنی این استان شامل آب‌های کلر دار، گوگردی و کلر و سولفاته می باشند که هر کدام دارای خواص درمانی متفاوت و متنوعی هستند.

 

 

 

                                             

 

 

مهمترین چشمه‌ها و آب‌های معدنی استان بوشهر عبارتند از:

 

آبگرم دالکی در 18 کیلو متری شهر برازجان

آبگرم برازجان در 12 کیلو متری جاده برازجان به کازرون

آبگرم خانیک در 1 کیلو متری روستای خانیک در برازجان

آبگرم اهرم در 63 کیلو متری جاده بوشهر به بندر عباس

آبگرم میر احمد در 77 کیلو متری جاده اهرم به خورموج

چشمه آبگرم قوچاک در مسیر جاده بوشهر - بندرعباس در 5 کیلومتری جنوب غربی اهرم قرار دارد و از شکاف سنگ های آهک مارنی از زمین خارج می شود. آب این چشمه در ردیف آب‌های سولفات کلیسم همراه با منیزیم زیاد و کلرور سدیم ولرم است.

آبگرم نیکو در شمال خورموج و در مسیر جاده بوشهر - بندرعباس

آبگرم گنویه در کنار جاده خورموج- دیر و در حوالی روستای گنویه

آبگرم میانلو در شمال شهرستان کنگان

 

امید غلامی بازدید : 54 چهارشنبه 01 بهمن 1393 نظرات (0)

چشمه آبگرم شهرستان دلفان در استان لرستان به عنوان یک جاذبه گردشگری سلامت و درمان، همچون الماسی در دامنه‌های رشته کوه زاگرس می‌درخشد

این چشمه در60 کیلومتری غرب شهر نورآباد و در بین 2 رشته کوه «گله» و «سفیدکوه» در زاگرس و در محل تلاقی 3 رودخانه گاماسیاب، گیزه رود و سیمره، واقع شده است.

این جاذبه طبیعی به عنوان یک مکان در حوزه گردشگری درمانی، همه ساله پذیرای هزاران گردشگر و دوستدار طبیعت است.

وجود این چشمه زیبای طبیعی در این منطقه سرسبز با چشم‌انداز زیبای رشته کوه زاگرس به نحوی زیبا چشم هر بیننده را نوازش می‌دهد و دل هر نظاره‌گر را آرام می‌کند. دکتر «محمد معین» در کتاب فارسی خود از این منطقه به عنوان یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری و تنگه‌های ایران یاد کرده است.

           دلفان 2

درباره ما
Profile Pic
به نام خدا « و نزلنا من السماء ماء مباركا فانبتنا به جنات و حب الحصيد» (ق- 9) « و از آسمان آبي پر بركت نازل كرديم و بوسيله آن باغها و دانه هايي را كه درو مي كنند رويانديم.» ***************************** این وبلاگ به مناسبت شرکت در مسابقه وبلاگ نویسی پرسش مهر 15 طراحی شده است در این وبلاگ تمامی تلاشم مبنی بر این بوده است که شاید مطالب بیان شده گوشه ای از مشکل کم آبی کشورمان را به بازدید کنندگان گوشزد کند و یا شاید بانی تلاش هم میهنانمان برای حل شدن مشکل کم آبی یاشد . « باشد که همه ی ما به مانند باران باشیم وفقط بباریم ونپرسیم پیاله خالی از آن کیست ...... . ***************************** بیاییم این قول را از خودمان بگیریم : من ازامروزبه خاطر رضای خدا ، خودم ونسلهای بعد از خودم درمصرف بهینه وبه جا ی آب تلاش می کنم.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 138
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 20
  • آی پی دیروز : 18
  • بازدید امروز : 100
  • باردید دیروز : 24
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 268
  • بازدید ماه : 697
  • بازدید سال : 4,358
  • بازدید کلی : 57,092
  • کدهای اختصاصی

    آب رحمت پروردگار

    آب رحمت پروردگار

    بازی لوله کشی آب

    بازی لوله کشی آب