loading...
آب مایه حیات
امید غلامی بازدید : 89 جمعه 10 بهمن 1393 نظرات (0)

آب و خداشناسی

در قرآن کریم آیات بسیاری در رابطه با خداشناسی از طریق علم وجود دارد.  

خداوند به اجزای طبیعت اشاره می کند و هر کدام را آیه و نشانه‌ای از وجود خود می‌داند.  

از بزرگ‌ترین موجود کره زمین گرفته تا ریزترین ذره، همه و همه را دلایل قابل توجهی می‌داند برای کسانی که در مورد نشانه‌های خدا فکر می‌کنند.  

از جمله آیه‌هایی از قرآن که خداوند متعال در مورد آب صحبت می‌کند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. به اشکال بارندگی از جمله باران، برفـ و تگرگ در آیه‌های زیر اشاره شده است.

آیه ٤٣ از سوره نور، آیه ١٨ از سوره مومنون، آیه ٤٨ از سوره فرقان، آیه ٢٨ از سوره شوری، آيه ١١ از سوره زخرف و آیه ٢١ از سوره زمر. همچنین  اهمیت چرخه آب در  آیه ٤٩ از سوره فرقان ، آیه ٥٧ از سوره اعراف، آیه ٢٧ از سوره سجده، آیه ٢١ از سوره زمر و آیه ١٨ از سوره مومنون آمده است. 

 و انزلنا من السماء ماء

و ما نازل کردیم از آسمان آب را به اندازه‌ای معین

و هو الذی انزل من السماء ماء فاخرجنا به نبات کل شئ فاخرجنا منه خضراً نخرج منه حباً متراکباً ...

اوست که نازل کرد از آسمان باران را تا هر گیاه را بدان برویانیم و سبزه‌ها و دانه‌هایی بر روی هم چیده شده پدید آوریم .

و انزلنا من السماء ماء بقدر فاسکناه فی الارض و انا علی ذهاب به لقادرون 

و نازل کردیم از آسمان باران را به اندازه ای معین و آن را در زمین ساکن کردیم و ما بر نابود ساختن آن نیز قادریم .

 الم تر ان الم انزل من السماء ماء فسلکه ینابیع فی الارض ...

آیا ندیدی که همانا خداوند نازل کرد از آسمان آب را سپس پدید آورد چشمه هایی در زمین ...   

اولم یرو انا نسوق‌الله الماء الی الارض الجرز فنخرج به زرعا تأکل منه انعامهم و انفسهم افلا یبصرون

آیا ندیدید که ما آب باران را به سوی زمینهای خشک وبی آب وگیاه می بریم تاحاصلی برویانیم که مردم و چهار پایان از آن بخورند. آیا پس دیده، بصیرت نمی‌گشایید؟  

 

برچسب ها آب و خداشناسی ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
به نام خدا « و نزلنا من السماء ماء مباركا فانبتنا به جنات و حب الحصيد» (ق- 9) « و از آسمان آبي پر بركت نازل كرديم و بوسيله آن باغها و دانه هايي را كه درو مي كنند رويانديم.» ***************************** این وبلاگ به مناسبت شرکت در مسابقه وبلاگ نویسی پرسش مهر 15 طراحی شده است در این وبلاگ تمامی تلاشم مبنی بر این بوده است که شاید مطالب بیان شده گوشه ای از مشکل کم آبی کشورمان را به بازدید کنندگان گوشزد کند و یا شاید بانی تلاش هم میهنانمان برای حل شدن مشکل کم آبی یاشد . « باشد که همه ی ما به مانند باران باشیم وفقط بباریم ونپرسیم پیاله خالی از آن کیست ...... . ***************************** بیاییم این قول را از خودمان بگیریم : من ازامروزبه خاطر رضای خدا ، خودم ونسلهای بعد از خودم درمصرف بهینه وبه جا ی آب تلاش می کنم.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 138
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 18
  • بازدید امروز : 41
  • باردید دیروز : 24
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 209
  • بازدید ماه : 638
  • بازدید سال : 4,299
  • بازدید کلی : 57,033
  • کدهای اختصاصی

    آب رحمت پروردگار

    آب رحمت پروردگار

    بازی لوله کشی آب

    بازی لوله کشی آب