loading...
آب مایه حیات
امید غلامی بازدید : 469 چهارشنبه 01 بهمن 1393 نظرات (0)

آبشار

مفدمه"

ایران به دلیل موقعیت جغرافیایی، جهت ارتفاعات و بارش های جوی، حدود ۳۳۰ آبشار در سراسر کشور دارد. آبشارهایی که در این کشور وجود دارند به دو صورت فصلی و دایمی هستند. البته بسیاری از آبشارهای ایران همچون: اخلمده، افرینه، گنجنامه، نیاسر، شوشتر، بیشه، قره سو، سمیرم و تنگه واشی، قدمتی تاریخی داشته و از نظر جنبه های سیاحتی و اقتصادی مورد توجه پادشاهان و حاکمان وقت بوده است.

مهم ترین آبشارهای ایران عبارتند از: آسیاب خرابه،شلماش، آبشاربهرام بیگی بویراحمد، کنج بنار گچساران، مارگون، سی سخت، چگان، دو رود، آبشار تاف، آبشار شوی، خضر، کردعلی، تخت سلیمان، چم آو، گور گور، هریجان، آمل، ایج یا ده قلو، اسکندر، ماهاران، بی بی سیدان، آبشار شکرآب شمیرانات، وسون دربند، میگون، آبشار فصلی پیچ آدران، آبشاره دره عشق و آتشگاه.

 

امید غلامی بازدید : 61 چهارشنبه 01 بهمن 1393 نظرات (0)

در منطقه جنوب ایران آبشارها کوتاه تر و کم آب ترند و البته گنجینه ای ارزشمند برای ساکنان و مسافران این منطقه گرمسیر. آبشار «کِرون» در منطقه سرسبز رودان در استان هرمزگان، در کنار دیدنی های طبیعی، باغ های خرما و مرکباتش و دشت های سرسبز، یک گردشگاه مهم محلی را شکل داده. از بندرعباس باید راهی شهر رودان یا همان دهمبارز شوید و از آنجا هم راهی روستای «بادافشان» تا به آبشار برسید. آبشار «تِزرج» هم در جنوب غربی شهرستان حاجی آباد جزو آبشارهای محبوب مردم محلی است. در همین منطقه و در مسیر داراب، در 8 کیلومتری شهر «فدامی»، آبشار فدامی از آبشارهای معروف است.

 

      آبشارهای زیبای ایران,آبشارهای ایران

امید غلامی بازدید : 46 چهارشنبه 01 بهمن 1393 نظرات (0)

«مارگون» آبشاری مشهور در مرز کهگیلویه و بویر احمد با استان فارس است، با بلندای 80 متر و عرضی که در ماه های پر آب به 90 متر هم می رسد. شاید به خاطر پیچ و تاب آبشارک های کوچک و بزرگی که مثل مار از صخره های بلند پایین می آید، این آبشار را «مارگون» نامیده اند. آبشاری که داخل تنگه ای عمیق با پوشش سبز و جنگلی می ریزد و به خاطر گونه های گیاهی و جانوری که در اطراف دارد، در فهرست آثار طبیعی ملی هم به ثبت رسیده.

 

آبشارهای زیبای ایران,آبشارهای ایران

 

 مارگون، اسمش را به روستای همسایه هم داده که حدود 15 کیلومتر با آن فاصله دارد. روستا در غرب شهرستان «سپیدان» (اردکان) است و از شیراز تقریبا 125 کیلومتر و از یاسوج هم حدود 60 کیلومتر راه دارید. از جایی که خودرو را پارک می کنید حدود 2 کیلومتر در مسیر سنگفرش شده و پلکانی پیاده بروید تا به زیر آبشار برسید.

امید غلامی بازدید : 64 چهارشنبه 01 بهمن 1393 نظرات (0)

این آبشار به واقع برازنده اسمش است؛ «شوی»، که در زبان محلی ساکنان منطقه «لطافت» معنا می دهد و وقتی از بلندای صخره ها پایین می ریزد، با آن درختان و سبزی هایی که در برش گفته اند، چهره ای لطیف از این منطقه ای کوهستانی می سازد. خیلی ها دوست دارند این آبشار زیبا را که در استان خوزستان قرار گرفته، بزرگترین آبشار ایران هم بنامند اما فعلا مرجع معتبری برای تایید این حرف نیست.

 
      آبشارهای زیبای ایران,آبشارهای ایران
 
 
با اینحال شوی یا «تله زنگ» اگر بزرگترین آبشار ایران نباشد، دست کم یکی از آنهاست؛ با حدود 90 متر ارتفاع و پنهایی که در بهار زاگرس به چند ده متر هم می رسد. از کوره های «سرتنگ» سرچشمه می گیرد، از دهانه غاری بیرون می آید و در یک مسیر کوهستانی و سخت، راه طی می کند تا از یکی از دره های شهرستان بخش «سردشت» شهرستان دزفول پایین می ریزد.
امید غلامی بازدید : 52 چهارشنبه 01 بهمن 1393 نظرات (0)

با آنکه طبیعت استان اصفهان به کویرهای زیبایش هم معروف است اما نباید فکر کنید که در این استان آبشارهای خنک و بلند نمی توانید پیدا کنید. آبشار «سمیرم» در 4 کیلومتری شرق سمیرم، این شهر کوهستانی و مرتفع ایران قرار گرفته و برای رسیدن به آنجا از مرکز استان باید حدود 150 کیلومتر رانندگی کنید. این آبشار با حدود 35 متر ارتفاع، در اعماق تنگه ای با صخره های ستبر قرار گرفته و طبیعت اطرافش هم تماشایی است. آبشار آب ملخ را هم با طبیعت جنگلی اش از دست ندهید. این آبشار در نزدیکی روستایی به همین نام در کیلومتر 45 جاده سمیرم به سنندج قرار گرفته.

                         آبشارهای زیبای ایران,آبشارهای ایران               

امید غلامی بازدید : 102 چهارشنبه 01 بهمن 1393 نظرات (0)

آبشار تماشایی «ارنگه» یا «آدران» در جاده چالوس، «دوقلوی شیرپلا» شمیران، «تنگه واشی» در فیروزکوه، «ایگُل» و «لالون» در فشم، «خور» در کرج و «کرکبود» در طالقان از دیگر آبشارهای خنک استان های تهران و البرزند.

 

          آبشارهای زیبای ایران,آبشارهای ایران

 استان سمنان با آن اقلیم متنوع و شگفت انگیزش، یک آبشار معروف و تماشایی هم دارد؛ دره «مپُجن» اسمش را به این آبشار هم داده که برای تماشایش باید از یک دره خنک و صخره ای عبور کنید. اگرچه این آبشار چندان بلند نیست، اما پر آب است و آنها که هوای خنک شدن در زیر ذرات ریز آب را در یک فضای غارمانند دارند، باید راهی آن شوند. از شاهرود تا آبشار حدود 35 کیلومتر راه دارید که 10 کیلومتری آخر مسیر از شهر مجن تا آبشار در میان یک طبیعت رنگارنگ طی خواهد شد.

امید غلامی بازدید : 58 چهارشنبه 01 بهمن 1393 نظرات (0)

کمتر آبشاری را می توان یافت که همچون «سنگان» در بهار پر آب باشند و در زمستان هم وقتی یخ می زند، برای یخ نوردان دیواره ای یخی بسازد. بهار که از راه می رسد این آبشار 50 متری استان تهران از خواب زمستانی بیدار می شود؛ آبشاری که از ذوب شدن یخچال های قله هایی مثل «چشمه شاهی» و «پهنه حصار» یکی از آبشارهای سرد و پر آب دماوند است.

 

                     آبشارهای زیبای ایران,آبشارهای ایران

 

امید غلامی بازدید : 78 چهارشنبه 01 بهمن 1393 نظرات (0)

 شلماش تنها یک آبشار نیست و مجموعه ای از 3 آبشار است که در تنگه ای باریک جریان دارند. برای دیدن ابهت و زیبایی این آبشار باید تابانه رفت و از آنجا هم حدود 50 کیلومتر مسیر پرپیچ و خم تا سردشت، از سردشت هم حدود 20 دقیقه راننندگی تا نزدیک آبشار. آبشارهای زیبای ایران,آبشارهای ایران

 

امید غلامی بازدید : 74 چهارشنبه 01 بهمن 1393 نظرات (0)

 

آوازه آبشار بلند «لاتون»، مسافران تالش و آستارا را در ماه های گرم به سمت شهر «لَوَندویل» و روستای «کوته کومه» می کشاند. زیبایی طبیعت سرسبز و جنگل های تالش زبانزد خاص و عام است و با داشتن آبشاری به بلندی و زیبایی «لاتون» تکمیل می شود. آبشاری که حدود 105 متر ارتفاع دارد و به همین دلیل بعضی آن را بلندترین آبشار ایران می دانند، هر چند اگر هم بلندترین آبشار ایران نباشد، بلندترین آبشار استان گیلان هست.

 

                    آبشارهای زیبای ایران,آبشارهای ایران

 

 

امید غلامی بازدید : 46 چهارشنبه 01 بهمن 1393 نظرات (0)

 در همسایگی شرق خراسان، آبشارهای بزرگ و کوچک تماشایی در محدوده استان گلستان و مخصوصا پارک ملی گلستان قرار دارند. یکی از زیباترین آبشارهای این استان «کبودوال» است. آبشاری که شاید خزه های پر رنگ دور و بر آن باعث شده، رنگ تیره و کبودی به چشم بینندگان بیاید و اینطور نام بگیرد. کبودوال در 4 کیلومتری جنوب شرقی شهر علی آباد قرار دارد و از کوه بلند هارون سرچشمه می گیرد، پایین می ریزد و در دل پارکی جنگلی به همین نام روان می شود.

در طول مسیر، آبشارهای کوچک و بزرگ با دریاچه های کوچکی در پای هر کدامشان شما را برای تنی به آب زدن و خنک شدن وسوسه می کند. سال گذشته سیل شدیدی در این منطقه جاری شد، به آبشار کبودوال خسارت های زیادی وارد کرد اما امسال خرابی ها بازسازی و آبشار آماده پذیرش مسافران از دور و نزدیک است.

 

         آبشارهای زیبای ایران,آبشارهای ایران

 

امید غلامی بازدید : 76 چهارشنبه 01 بهمن 1393 نظرات (0)

 برای داشتن چنین تجربه هیجان انگیزی باید وارد جاده شوید، حدود 15 کیلومتر پس از پلور به «گزنک» و از آنجا هم بعد از حدود 5 کیلومتر به پل «وانا» در سمت راست جاده می رسید که راه رسیدن به روستای شاهداندشت است. برای رسیدن به پای شاه این دشت، باید فقط حدود یک ربع از میان کوچه های سنگفرش و قدیمی روستا پیاده روی کنید. آبشار «اِسپه او» در جنوب شرقی بهشهر هم، یکی از آبشارهای زیبای منطقه است که حدود 30 متر ارتفاع دارد و در میان درختان پنهان شده.

 

           آبشارهای زیبای ایران,آبشارهای ایران 

 

امید غلامی بازدید : 66 چهارشنبه 01 بهمن 1393 نظرات (0)

 آنها که هوای تماشای این آبشار بلند را دارند، باید یک پیاده روی سخت 4 ساعته کوهستانی را بر خودشان هموار کنند. اگر مسافر این آبشار هستید، از مسیر رشت، 13 کیلومتر مانده به شهر آستارا باید وارد شهر لوندویل شوید و سراغ خیابان آبشار را بگیرید تا در این مسیر پس از حدود 10 کیلومتر رانندگی، به روستای کوته کومه برسید. بعد هم حدود 8 کیلومتر پیاده روی در مسیری سربالایی که تا ارتفاع 770 متری بالا می رود.

در منطقه تالش آبشار دیدنی دیگری هم هست، «حَویق» که به زمرد حویق هم معروف است. حویق در 40 کیلومتری شمال شهر تالش است و فاصله این آبشار از شهر حویق 9 کیلومتر. آب آبشار حویق بسیار سرد است و در رودخانه اش می توانید ماهی قزل آلا هم ببینید.

            آبشارهای زیبای ایران,آبشارهای ایران

 

امید غلامی بازدید : 75 چهارشنبه 01 بهمن 1393 نظرات (0)

 در مسیر شرقی شهر مشهد و در محدوده شهرستان کلات هم آبشارهای معروفی قرار دارند، مثل «آبگرم» و «قره سو» و «ارتکند» که در سفری به شرق مشهد می توانید سراغشان را بگیرید. آبشارهای «ایزی» در اسفراین «بید» در شمال سبزوار و «حمید» در بجنورد هم معروفترین آبشارهای خراسان شمالی هستند.

 

                   آبشارهای زیبای ایران,آبشارهای ایران          

امید غلامی بازدید : 74 چهارشنبه 01 بهمن 1393 نظرات (0)

رشته کوه بینالود در فاصله مشهد و نیشابور با کوهپایه ها و دره های سرسبز، منطقه ای خوش آب و هوا را در شمال شرقی ایران پدید آورده است. این کوهستان باشکوه، آبشارهای فراوانی را سر و شکل داده که یکی از معروفترین شان آبشاری است در نزدیکی روستای «اخلمد» و به همین نام. در مسیر کوهستانی و سرسبز این آبشارها چندین آبشار می بینید که بلندترین شان بالای 40 متر ارتفاع دارند. برای گردش در میان این مسیر پر آبشار در خراسان، باید در جاده قوچان و حدود 4 کیلومتر بعد از چناران وارد یکی از فرعی های سمت چپ شوید تا به اخلمد برسید.

 

           آبشارهای زیبای ایران,آبشارهای ایران

 

امید غلامی بازدید : 60 چهارشنبه 01 بهمن 1393 نظرات (0)

 «بیشه» زیبا، یکی دیگر از آبشارهای دیدنی لرستان است. بیشه، حدود 52 متر ارتفاع دارد و آبش از چشمه هایی تامین می شود که دائما در «اشترانکوه» در حال جوشیدن هستند، وقتی به پایین سرازیر می شود، به رودخانه سزار می ریزد و آخر سر هم به رود دز. آبشار تا روستای بیشه حدود یک کیلومتر فاصله دارد. البته در یک مسیر ناهموار و خاکی. به همین خاطر مقصد اول همین روستاست.

 با قطار یا خودرو شخصی می توان به بیشه و آبشار زیبایش رسید. علاوه بر این آبشارها، در غرب ایران آبشارهای تماشایی فراوانی پیش رویتان است: در استان لرستان؛ «آفرینه» در پل دختر، «نوژیان» و «وارک» در خرم آباد، «چکان» در «الیگودرز» و «سرکانه» در سپیدشت، در استان همدان آبشار گنجنامه، در استان چهارمحال و بختیاری، «دره عشق» در اردل، «آتشگاه» و «کُرودی کَن» در لردگان و «نیاکان» و «شیخ علیخان» در چلگرد و در استان ایلام هم «ماربره» در دره شهر و «خربزان» و «ماهوته» در آبدانان.

   

  آبشارهای زیبای ایران,آبشارهای ایران

 

 
امید غلامی بازدید : 76 چهارشنبه 01 بهمن 1393 نظرات (0)


آب این آبشار از دل تونلی در دل یک کوه سنگی بیرون می آید و به رودخانه رودبار لرستان می ریزد و دست آخر هم به دز می پیوندد. این آبشار معروف حدود 50 کیلومتری شهر الیگودرز و در منطقه ای بنام «پشتکوه زلفی» قرار دارد و برای رسیدن به آن، باید از الیگودرز وارد جاده اصفهان شوید.

                    آبشارهای زیبای ایران,آبشارهای ایران

امید غلامی بازدید : 46 چهارشنبه 01 بهمن 1393 نظرات (0)

آبشار بلندبالای «گزو» دیگر آبشار معروف مازندران را می توانید در سوادکوه و فاصله شهرهای زیر آب و شیرگاه تماشا کنید. اگر وارد این مسیر شوید با یک تیر دو نشان می زنید؛ یک آبشار کوچکتر در مسیر رسیدن و بعد هم آبشار 70 متری گزو. در جاده فیروز کوه بعد از پلیس راه «پل سفید» در سمت چپ جاده وارد جاده «آزادمهر» شوید. در این مسیر به یک دوراهی می رسید که مسیر سمت چپ، مقصد شماست. غیر از این آبشارها در استان مازندران حدود 60 آبشار شناخته شده دیگر هستند، مثل «تنگه دَراسله» در سوادکوه، «آب مراد» در لاریجان، «آکاپل» در کلاردشت و «آب پری» در نور.

         آبشارهای زیبای ایران,آبشارهای ایران

امید غلامی بازدید : 49 چهارشنبه 01 بهمن 1393 نظرات (0)
مطمئن باشید که مجموعه ای از زیباترین و پرآب ترین آبشارهای ایران را باید در دامنه های زاگرس در غرب ایران سراغ گرفت. آبشار پیران در شهرستان «سرپل ذهاب» کرمانشاه یکی از زیباترین آنها و در عین حال ناشناخته ترین آبشارهای ایران هم در همین دامنه ها قرار گرفته و با حدود 100 متر ارتفاع باید آن را یکی از بلندترین آبشارهای ایران دانست. این آبشار را، هم به اسم «ریجاب» و هم به «پیران» می شناسند. برای رسیدن به آن باید از سرپل ذهاب حدود 10 کیلومتر به سمت روستای شالان بروید و بعد از حدود یک ربع پیاده روی به منطقه کوهستانی و بکر آبشار برسید. ممکن است وقتی برای تماشای آبشار می روید، صخره نوردانی را در حال صعود از دیواره های صخره های اطرافش ببینید.
 
 
            آبشارهای زیبای ایران,آبشارهای ایران
امید غلامی بازدید : 51 چهارشنبه 01 بهمن 1393 نظرات (0)

آبشار خرابه

 

 

آسیاب خرابه
آبشار آسیاب خرابه با ارتفاع حدود ۱۰ متر و با مساحت محوطه ۲۰۰ متر مربع، در منطقه آذربایجان شرقیواقع شده است. این آبشار در ۲۷ کیلومتری هادی شهر و در نزدیکی نوار مرزی ایران و جمهوری آذربایجان و نیز ۵ کیلومتری روستای منجن آباد در حاشیه رود ارس قرار گرفته است. سرچشمه اصلی این آبشار، کوه کیامکی در منطقه ارسباران می باشد. از نظر پوشش گیاه، در اطراف این آبشار، درختان انجیر رشد کرده اند، البته تمام سطح دیواره ها پوشیده از خزه و گیاهان آبزی است.

امید غلامی بازدید : 86 چهارشنبه 01 بهمن 1393 نظرات (0)
 

آبشار سرکند دیزج

آبشار سرکند دیزج
آبشار سرکند دیزج در دهستان میشوی جنوبی در فاصله ۲ کیلومتری روستای سرکند دیزج شبستر در استان آذربایجان شرقی واقع شده است. سرچشمه اصلی آب های این آبشار از چشمه سارهای ارتفاعات میشو می باشد. آبشار سرکند دیزج یکی از آبشارهای کم ارتفاعی است که از نظر زیبایی دارای مناظر بی نظیری است. این آبشار از جاذبه های طبیعی استان آذربایجان شرقی است و در فصول پربارش از آب فراوانی برخوردار است. 
 

 

امید غلامی بازدید : 58 چهارشنبه 01 بهمن 1393 نظرات (0)
 

آبشار شلماش


شلماش
آبشار شلماش، با ارتفاعی حدود ۱۵ متر، در ۱۰ کیلومتری جنوب شهرستان سردشت در آذربایجان غربیواقع شده است. این آبشار از شاخه های اصلی رودخانه زاب کوچک به شمار می آید، در واقع آبشار شلماش، از سه آبشار که به ترتیب و پشت سر هم قرار گرفته اند، تشکیل شده است. 
همچنین، آبشار شلماش که در دره ای سرسبز و در کنار جنگل های پراکنده شهرستان سردشت واقع شده، درست روی گسل فرعی روستای «آلمان» و روستای «شلماش» جاری است. 
 

 

امید غلامی بازدید : 46 چهارشنبه 01 بهمن 1393 نظرات (0)
 

آبشارشوي

 

آبشار شوی:

آبشار شوی با ارتفاع ۸۵ متر و عرض ۷۰ متر، بزرگترین آبشار خاورمیانه و اولین آبشار مرتفع ایران در روستای شوی، از توابع دزفول واقع شده است. سرچشمه اصلی آب این آبشار که حد فاصل لرستان وخوزستان است، سفره های زیرزمینی و چشمه های کوه های اطراف هستند. در بالای این آبشار غار معروف شوی قرار گرفته و نیز آبشار دوم شوی در حدود یک کیلومتر بالاتر از آبشار اصلی می باشد. این منطقه محل زیست جانورانی چون: کل، بز، پلنگ، خرس و دوزیستانی مانند سمندرها، خرچنگ ها و مارمولک ها و نیز پوشیده از درختان بلندی چون انجیر کوهی، درخت بید و بلوط است. 
 

 

امید غلامی بازدید : 131 چهارشنبه 01 بهمن 1393 نظرات (0)
 

آبشار-تخت-سليمان

 

 آبشار تخت سلیمان
آبشار تخت سلیمان یا آبشار آب ملخ در شهرستان سمیرم در جنوب غرب اصفهان قرار دارد. در خصوص نام این آبشار دو نظریه وجود دارد: به گفته اهالی روستا، در گذشته، زمانی که مزارع گندم روستاها در این منطقه مور هجوم ملخ ها قرار گرفت، از آب این چشمه بزرگ برای نابودی ملخ ها استفاده کردند ولی نظریه دیگر این که این آبشار را به دلیل وجود قطعه سنگ بزرگ و طبیعی که مانند یک پل روی رودخانه آب ملخ قرار گرفته و دو دره را به هم متصل کرده است، تخت سلیمان نامیده اند.
آبشار تخت سلیمان از دو قسمت تشکیل شده است. اولین قسمت آن که از دل کوه بیرون می آید و سرچشمه آبشار است و قسمت دیگر طاقدیس سبز رنگی است که مانند پل روی رودخانه ماربر خم شده و در زیر سرچشمه آن قرار گرفته است.

 

 

امید غلامی بازدید : 88 چهارشنبه 01 بهمن 1393 نظرات (0)

آبشار برنجهآبشار برنجه
آبشار برنجه یا آبشار تاف، یکی از آبشارهای فصلی و بسیار زیبای استان لرستان است که دارای ارتفاعی با طول حدود ۳۰۰ متر می باشد. این آبشار زیبا در نزدیکی روستاهای سرتنگ برزه و پیرامام در بخش زز و ماهرو از توابع شهرستان الیگودرز واقع شده است. دور بودن این آبشار از مناطق روستایی و شهر باعث شده تقریباً ناشناخته و بکر باقی بماند. بهترین مسیر دسترسی به این مکان زیبای گردشگری عبور از محور الیگودرز- شول آباد، فرعی پیرامام است. 
آبشار برنجه هرساله در اواخر زمستان و فصل بهار و با ذوب شدن برف های کوه برنجه دارای آب فراوان است، به همین دلیل این آبشار به ویژه در فصل بهار دارای طبیعتی فوق العاده ای می باشد.

امید غلامی بازدید : 96 چهارشنبه 01 بهمن 1393 نظرات (0)

آبشار وارگ
 یکی از زیباترین آبشارهای ایران در استان لرستان است که ازنوع آبشارهای دو قلو به شمار می آید. این آبشار در جنوب شرقی خرم آباد و در غرب گردنه نوژیان و نزدیک آبشار نوژیان واقع شده است.این آبشار پس از آن که از چشمه های بالای صخره سنگی سرچشمه می گیرد، اولین آبشار را به وجود می آورد و با طی فاصله ۱۵ متری، از صخره دوم نیز فرو می ریزد و آبشار دوم را پدید می آورد. 
حداکثر ارتفاع آبشار وارگ یا وارک، ۵۷ متر و عرض ۵۰ متر است که در فصل کم آبی، آبشار اول دارای ۷ متر با عرض حدود ۱۲ متر و آبشار دوم نیز دارای ۱۵/۵ متر و عرض ۵/۵۶ متر می باشد. از نظر پوشش گیاهی، اطراف آبشار وارگ پوشیده از درختانی چون بلوط، گلابی، زالزالکانجیر کوهی، چنار، انگور و انار است.

                                     آبشار برنجه

درباره ما
Profile Pic
به نام خدا « و نزلنا من السماء ماء مباركا فانبتنا به جنات و حب الحصيد» (ق- 9) « و از آسمان آبي پر بركت نازل كرديم و بوسيله آن باغها و دانه هايي را كه درو مي كنند رويانديم.» ***************************** این وبلاگ به مناسبت شرکت در مسابقه وبلاگ نویسی پرسش مهر 15 طراحی شده است در این وبلاگ تمامی تلاشم مبنی بر این بوده است که شاید مطالب بیان شده گوشه ای از مشکل کم آبی کشورمان را به بازدید کنندگان گوشزد کند و یا شاید بانی تلاش هم میهنانمان برای حل شدن مشکل کم آبی یاشد . « باشد که همه ی ما به مانند باران باشیم وفقط بباریم ونپرسیم پیاله خالی از آن کیست ...... . ***************************** بیاییم این قول را از خودمان بگیریم : من ازامروزبه خاطر رضای خدا ، خودم ونسلهای بعد از خودم درمصرف بهینه وبه جا ی آب تلاش می کنم.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 138
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 18
  • بازدید امروز : 60
  • باردید دیروز : 24
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 228
  • بازدید ماه : 657
  • بازدید سال : 4,318
  • بازدید کلی : 57,052
  • کدهای اختصاصی

    آب رحمت پروردگار

    آب رحمت پروردگار

    بازی لوله کشی آب

    بازی لوله کشی آب